Härligt att vara stel

I lördags avr det dags för heldagskursen som jag fick i present av Jane. Var ju från början tänkt att jag skulle ha haft Grettir hela den dagen. Men då han varit halt så fick jag låna Blaer istället. Det var en redig bit att sitta på kan jag lova, haha. Men det gick skapligt ändå tyckte jag.

På eftermiddagen fick jag ta Grettir ändå som hämtades i all hast för att jag skulle försöka känna på tölten. Så gott det kunde gå måste jag tillägga då han är en redig grisepassare. Men det gick kanon och det var urkul att rida honom i ridhuset. Fick ganska bra takt i tölten, så gott det gick. Nu är jag redigt sugen att ta tag i projekt Grettir då jag fått blodad tand. Eller hur man nu säger.

Igår blev det även en tur fast den här gången på Dreyir barbacka. Kunde va bra att träna lite balans. Var ju tänkt att vi endast skulle skritta. Men ridkumpanderna frågade ifall jag ville trava. Det gick över förväntan och jag fick till balansen riktigt bra på tillbakavägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0