Gävle

I lördags bar det av mot Gävle för den stundande grillfesten hos Catarina vid deras sommarstuga. Nä vi närmade oss Gävle öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Efter ett litet tag var det omöjligt att köra utan vi var tvungan att stanna vid vägkanten och vänta ut regnet. Men det var snabbt över. Väl i Gävle lös solen återigen och värmen återkom. Sen trodde vi att det inte skulle vara några problem att hitta ut till sommarstugeområdet då vi skrivit ut en vägbeskriving från hitta.se. Den var inte mycket till hjälp och M flippade ut några gånger, haha. No more. Tror vi åkte 2 mil i onödan, suck. Efter ett telefonssamtal så hittade vi till slut rätt.

Väl där väntade välkända ansikten plus några nya. Alla brynäsare såklart. M tyckte det skulle bli kul att se hur länge det dröjde innan de skulle få reda på att han var leksing. Det tog rätt lång tid faktiskt.

Det blev goda grillspett med kubb både före och efter. Jag var med i det lag som vann. Måste bero på något särskilt.;) Sen blev det många rundor av kortspelet UNO med många tillhörande skratt.

Dagen efter på hemvägen blev det en obligatorisk tur förbi Läkerolen sen en fika inne i centrum. Sen blev det en tur till Valbo och köpcentrumet där. M inhandlade en sen födelsedagspresent till sin syster.

Tack alla för en kul helg!

Tyvärr tog jag inga kort. Men några av de andra gjorde det. Finns via min facebook.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!



Tack själva för att ni kom och grillade och spelade diverse spel...det blev riktigt lyckat tycker jag och alla i gänget "passade ihop"...förhoppningsvis var inte detta sista gången...ha det bra och lycka till med flytten!!

2009-07-06 @ 18:27:36
URL: http://catarina.blogg.se/
Postat av: Eva Andersson

japp får tacka själv för en trevlig helg och roligt att ni kom upp så man fick träffa er. de blir ju långt mellan gångerna ju man ses. hoppas på repris nästa sommar :)

2009-07-06 @ 19:42:41
URL: http://bifeva.blogg.se/
Postat av: Jane i Sura

Jag kan tänka mig att det västes både det ena och det andra ur stavis mungipa när vägbeskrivningen var fel, och huvva, han fick slösa bort 1,4 liter bensin. Kramar från hans mamma

2009-07-07 @ 13:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0