Göteborg

I onsdags vid 7.30 bar det av mot Göteborg med ett första stopp vid Brahehus då magen kurrade för mycket. Efter Jönköping blev det förarbyte och jag fick ta över ratten  då M inte ville köra i Göteborg. Det gick jättebra att köra i Götet och kartan vi fått stämde perfekt. Incheckning och inhandling av Göteborgspass. Solen lyste och det var varmt vilken ledde till att vi bestämde oss för Liseberg. Kände på mig att vädret skulle bli sämre. M övetalade mig att åka Kanonen som jag inte vågat tidigare. Jag är glad att jag övertalades för den var skitkul. I kön dit fick jag ett par kaninöron som jag hade på mig tills de gick sönder. Får skylla på mitt stora huvud. Dock kom det några regnskurar med dessa överlevde vi. Vid 21 gav vi upp och traskade hem till hotellet vilket inte alls låg långt från Liseberg. Vi såg Nya Ullevi från vårt fönster.

Torsdagen gick i regnets tecken. Vi var kulturella och gick på Universeum och Naturhistoriska museumet. Ett besök på Nordstan blev det också. Dock för mycket folk som gjorde att det inte alls var kul att titta i affäret. På kvällen beslutade vi oss för att gå på bio där vi såg "Baksmällan". Det var den roligaste filmen jag någonsin har settt. Se den!

Fredagen tog vi det lugnt innan utcheckning. Vi åkte hemåt efter 11 med en mellanlanding i Linköping.

Några bilder kommer när jag laddat över dem till datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0