Hockey är bäst live

Shit vad roligt jag hade det igår. Vi åkte som sagt hemifrån kl 10 och var framme i Gävle city ungefär vid 14.15. Där vi sprang på nian för att tippa på matchen. Eller det var pappa och hans kompis som tippade. Jag har slutat med det för Brynäs brukar alltid förlora när man har tippat tidigare. Sen bar det av till Läkerolen där vi tog en runda i shopen innan vi gick till ståplats för att se Brynäs värma. Snarare var det jag och kusin Viktor som gick dit för pappa o co passade på att ta sig en öl i baren, haha.

Matchen var otroligt underhållande att titta på och Brynäs hade verkligen fart under skridskorna. Matchen var dock lite onödigt svängig men tigrarna kunde vinna till slut med 5-4. Vilken kämpar seger då vi körde 3 mot 5, 4-6 40 sek innan slutsignalen så det var lite svettigt. Målskyttat i matchen Granström x2, Lauritzen x2 och Widing. Första femman med Granis, Sebbe och Dacke stod för 10 poäng ihop, inte illa...


Vi var hemma runt 23 och jag fick köra hela vägen hem. Somnade med ett leende på läpparna när huvudet fick nudda kudden.

Filmade lite...lägger upp den senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0