Brölet från skogen.

Var uppe i ottan även den här morgonen och det var stallet som lockat mig ur den varma sängen. Motionera Ellabus stod på schemat idag och som vanligt blev det en tur i skogen i brist på ridbana. Hade inte kommit alls långt på grusvägen då jag tyckte mig höra ett bröl på skogen. Blev självklart rädd då det fick mig att minnas då en kompis till mamma blev jagad av en ilsken älg under en av sina ridturer just i den här skogen. Oh my god tänkte jag, vad kommer nu? Har älgarna bebisar nu eller är det bara PMS eller ren och skär kåthet som råder i skogen? Satt och svettades i sadeln och bad till högre makter att det inte skulle dyka upp en älg på vägen med mig som måltavla. Försökte dock att lugna ner mig så att det inte skulle smittas över på pållen. Men hon reagerade inte avsevärt mycket på mitt hyperventilerande på hästryggen..haha. Fattar inte hur lättskrämd man har blivit på sistonde. Det kanske är något som kommer med åren? Vad vet jag? Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0