Kantarellhäst?

Kanske ska ta upp mitt projekt att göra Pållen till en kantarellhäst. Fast jag vet ju inte ifall det är möjligt. Men försöka går ju. Hittar alltid kantareller när jag sitter på hästryggen, idag såg jag faktiskt 1 riktigt stor en. Så jag tänkte, varför skulle man inte kunna lära en häst att hitta kantareller såsom man kan göra med en hund? Fast det är ju två helt olika djur men men, hästar är riktigt smart djur. Skulle detta lyckas så skulle man hitta en hel del, då man rider på alla dess olika småstigar ut i skogen. Man tar sig ju fram väldigt bra på hästryggen.

Pållen var fjantig idag med och såg spöken och blev rädd för korkade saker, men inte lika mycket som igår. Haha. Rishögen var farlig idag med, det kan ju faktiskt äta upp henne. Haha. Dock var hon riktigt kelig idag och var nyfiken över vad jag gjorde hela tiden. Kunde ju dyka upp ett smaskigt äpple. Så det blev lite gos med henne idag, fast det dröjer ju inte länge förrän jag får gosa riktigt ordentligt. Can´t wait.


Kommentarer
Postat av: x

Du får ju träna den då :P typ låta den lukta till sig kantareller och sådant :D Såfall vill jag också ut med den, kantarell är ju aldrig fel ;)

2008-08-14 @ 23:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0