Sverige-Danmark

Kvällens match var en fröjd att se. Vilken skillnad från gårdagens. Med en Lunkan i mål och en Murray på isen fick man se ett helt annat spel. Kvällens oskuld stod Kenny Jönsson för efter en trevande början och sen rann det till och slutresultatet blev 8-1. Murray var så bra som jag trodde att han skulle va, vilken lirare. Lunkan var grym som han brukar vara men fick tyvärr släppa in  puck efter miss av backarna. Fernholm var till en början bänkad som 7:3 back, mycket bra enligt mig. Men fick komma in på slutet då Jönsson fick utgå pga av en smäll mot huvudet. Idag kom nyheten jag har väntat på, Widing har anmälts till truppen och fick även prova på 2 byten på slutet vilket han självklart gjorde mycket bra. Tyckte dock att han kunnat fått göra några byten mycket tidigare, tex i 4:e kedjan eller bytt plats med kyrkpojken i Humle-Dumle-kedjan. Hoppas han mer får istid i nästa match mot Ryssland, behövs lite fart och fläkt:)

Måste bara klaga på nga av kommentatorerna som jobbar med VM. De enda som i mina ögon har godkänt är Andreas Johansson och Leffe Boork. De övriga blir bara för mycket att lyssna på. Slog över i pauserna på Norge-Kanada och fick till min förtvivlan lyssna på Lasse Kinky bland annat. Suck han är för dålig. Den andra kommentatorn hade som nöje att kalla Hansen Mansen/Madsen, eller vad han nu sa.. Hansen som för övrig gjorde 1-1. Vilket gör mitt Brynäshjärta väldigt stolt.:) Det står för tillfället 2-1 till Kanada. Norge har gjort det mycket bra hitills...

Kära Gefle fick äntligen en 3-poängare efter 2-0 segern mot Sundsvall. Väldigt efterlängtat!

Ne nu blir det sängen ska upp till stallet imorgon. Som sagt kommentera gärna, är nyfiken angående vilka som läser min blogg. Så kommentera på. Var inte blyga;-)

Go natt!


Kommentarer
Postat av: sanne

jag jag jag!

2008-05-09 @ 08:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0