Hockeynight

Klockan ringde och jag fattade först ingenting. Men kom snabbt ihåg att det var hockeytime. 1.00 var det nedsläpp och jag tyckte att detta bör dem vinna lätt. I mål för Sverige stod Liv (Johanna skeptisk till en början) och i Frankrike stod dock inte Huet...till en början.  Jag hade rätt och resultatet blev 9-0 till slut. Men till en början såg det rätt oroväckande ut. Sverige var rätt passiva mot ett tufft och tättspelande Frankrike. Men efter 1,5 period tog Mårtensson, f.d brynäsare måste jag tillägga, oskulden i matchen och efter det rann det bara till. Bäckis som var stundtals osynlig och slarvig, gjorde 2 mål varav det sista var en fladderpuck från mittzon som gick in mellan den då inbytte lagkamraten Huets ben. Detta lär inte Bäckis honom glömma i första taget ;) Liv fick pris som matchens lirare, helt rätt tyckte jag trots att jag var skeptisk till en början.  Då ingen annan direkt utmärkte sig.

Innan match fick man nyheten att Douglas Murray är på in i truppen. Skönt tycker jag då man behöver förstärkning på backsidan. Murray som är en stoor och tuff back. Tråkigt att Bäckman tackade nej.

Nyheten om Månsson är tydligen sann och mitt hjärta blöder en smula. Men jag vet ju att detta hör till hockeyn men ändå. Han har varit i Brynäs så länge (3år) att man är van att ha honom där. En spelare som har vistat stort hjärta den gångna säsongen. Så skriver han på för sketna skellefteå av alla lag. Trodde han hade lite klass:P Detta kommer ta ett bra tag för mig att smälta och komma över. Nu får man hoppas att Brynäs har något stort på gång! Dock blev det klart idag att Lind och Nolander förlänger med ett år. Bra tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Tess

Hihi.. hmm undra just vem som gjorde första målet..

Ehhh låt mig tänka efter... TOOOOOOOOOOOOOOOOOOONYYYYY MÅRRTTENSSSSSONNN!!! :)



DET är grabben med choklad i ;)

2008-05-06 @ 23:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0