Kvartsfinal

Detta var en riktigt rysare minsann.Tjeckien stod på tur igen.  Mina nerver började spöka nästan på direkten och en zappning mellan kanalerna var nödvändigt. Ställde mig även och bakade mitt i allt. Första perioden slutar 0-0. Hörnqvist tog matchens oskuld då han snyggt gjorde 1-0 i ett inledande powerplay i 2:a perioden. Tyvärr så kvitterar Tjeckien 3 minuter senare.  gör. En bra bit in i 3:e får Tjeckien tilldelad straff som de sätter och nu har jag 300 i puls. Kom igen nu gubbar. Som prinsen på sin vita springare sätter Marcus Nilson 2-2 när det är ca 4 minuter kvar. Tack! Förlängning väntar och pulsen ökar ännu mer. Matchhjälte blir Weinhandl, tack för det!! Du har räddat min dag o kommande fram till fredag då semin väntar....Lär med stor sannolikhet bli Kanada och det blir väldigt tufft. Men vi har Lunkan, Weinhandl, Mårtensson, Bäckström. Murray kan fortsätta i evighet. Endast kanadas Dany Heatly har gjort mer poäng än Weiny. Sug på den karamellen. Nu tar vi lönnsirapsbönderna på fredag!

Riktigt härligt att höra tillresta svenskar sjunga världens bästa nationalsång så att det hörs ända hem till Finspång. Ståpäls!


Imorgon ska jag umgås med farmor och det ska bli trevligt....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0