Lite av varje

Sitter med colaburken i handen och tittar på CL-finalen i fotboll mellan Man. United-Chelsea. Inte för att jag håller på ngt av lagen. Men det är ändå kul att föhoppningsvis se en bra match mellan två bra lag. Som detta år blev två engelska lag. Första gången har jag för mig att det här också som detta sker. Mina förhoppningar av att få se en bra match har i varjefall inte grusats. Matchen bjuder på det som en fotbollsmatch ska bjuda på. Mål, grinighet, huff och gruff och några gula kort. Inte heller fel att få vila ögonen på godingen C. Ronaldo, en "hot tamale" om ni frågar mig och som självklart är en grym fotbollsspelare men kan samtidigt vara en riktig diva på planen som "ramlar" för lätt vissa stunder. Just nu står det 1-1 efter att just Ronaldo gett United ledningen men Chelsea kunde i 45-minuten kvittera genom Lampard. Andra halvlek är nu i fullgång. Ska bli spännande att se hur matchen slutar:)

Idag har jag varit riktigt duktig och städat min stora lägenhet på hela 42 kvm. Inte det roligast man kan hitta på men som måste göras ibland. Kan ju inte direkt skylla på att jag har för lite tid då jag bara går hemma och skräpar i väntan på sommarjobbet.

Måste även tillägga att auktionen av gubbarnas matchtröjor från förra säsongen har inletts. Igår lades de första 3 spelarna tröjor ut och varje dag kommer 3 nya att läggas ut och varje auktion gäller i 5 dagar. Så det är bara att bjuda tills plånböckerna blöder. För det hade jag gjort om jag hade haft några 1000 över. Då hade jag garanterat gett mig in i matchen om Widings tröja som jag tror det blir en hård kamp om. Då Widing har haft en väldigt bra säsong. Tror även Sjöddas, Linds och Brendls blir heta villebråd. Får se vilken tröja som går till högst bjudande?:)



Brynäs har idag gjort klart med backen Ola Svanberg född 1985 för 1 år. Han kommer närmast från Oskarsham. Blir intressant och följa kommande säsong...

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Men till och med jag tycker det är en ganska rolig match. Riktigt drag!

2008-05-21 @ 22:15:20
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Jonna

älska cola:)

2008-05-21 @ 22:31:52
URL: http://jonnaat.blogg.se/
Postat av: Tess

Livets dryck.. yummie..

Fan va sugen jag blev nu.

2008-05-21 @ 23:06:13
URL: http://lhctess.blogg.se/
Postat av: Tess

Städat borde ja också ha gjort nu när man varit ledig i 2 dagar..men..ASG Icke sa nicke'



Bakat för visso men det var ju bara för att både jag och sambon har fredagsfika imorgon på jobbet..S



Hoppas du haft en bra dag i Norrköping.

2008-05-22 @ 20:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0