"Han är en grisbjörn"

Har mestadelen av dagen legat o degat i soffanoch bland annat tittat på Lotta på Bråkmakargatan. Tycker trots att jag snart är 22 år, att det är lite kul. Astrid Lindgren håller alltid oavsett ålder.

Efter det såg jag lite på USA-Finland som innehåll det omdiskuterade icke-målet. Förstår inte hur det inte kunde se att absolut inte var mål. Skönt att snubben fick sparken i alla fall för så ska det inte gå till i ett VM.

Då jag inte kunde se Tjeckien-Sverige i natt för att jag ännu en gång skulle gå upp tidigt väntade nu reprisen. Ibland är det faktiskt skönt att se på reprisen när man vet att utgången blir bra. Gubbarna kunde vinna tillslut med 5-3 efter att Bäckström legat bakom det a avgörande 4-3 målet efter att ha passat Robban Nilsson som sköt ett direktskott som sedan Hörnqvist kunde slå in returen på.Oskulden i matchen stod Strålman för som gjorde mål på sin egen retur. Vädligt skön revansch för gubbarna efter den så snöpliga förlusten mot Ryssland. I matchen möt Tjeckien tyckte jag dock att spelet inte var lika bra. Wallin var tillbaka efter sin avstängning och fyllde på backbesättningen.

Just nu pågår Schweiz-Ryssland där ryssarna leder med 0-3 och gör att Sverige får Tjeckien i kvarten. Men man vet aldrig...får se hur det slutar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0