5,6 sekunder

Såg endast 2,5 period igår av matchen mellan Sverige-Ryssland. Var tvungen att ge upp 0.40 ungefär för att jag skulle upp tidigt idag. Det var riktigt kul att se ett Tre kronor spela ut Ryssland i majoriteten av matchen. Måste tillägga ett Tre kronor som en bit in i matchen var tvungna att spela med 4 ordinarie backar!!!! Detta pågrund av enligt mig felaktigt utdelade matchstraff till Murrayt och Strålman. De fick de pågrund av en "rätt utdelad tackling" av Murray och att Strålman stod upp för sin kamrat som hamnat i underläge. Efter ett tag fick Timrås Johan Andersson spela back och detta gjorde han mycket bra då han är en väldigt duktig deffensiv forward. Det ledde i sin tur till att Widing fick mer speltid och det gillar jag självklart! Riktigt kul att se Tre kronor göra Ryssland riktigt griniga.....

Tyvärr vann Ryssland med 3-2 efter att Tre kronor lett 2 gånger i matchen. Rysslands mål var inte välförtjänta och ena rikitga skräpmål dessutom.Det avgörande målet kom snöpligt 5,6 sekunder kvar av matchen. Tycker riktigt synd om gubbarna o särskilt Lunkan som storspelat under matchen. Matchens mål stod Humle och Dumle för.


Ne om man skulle göra något vettigt av dagen, raka vägen ut i solen....

Kommentarer
Postat av: Tess

HUMLE O DUMLE? va fan... sist ja kolla hette de MATTIAS WEINHANDL OCH TONY MÅRTENSSON de är Sveriges skickligaste hockey spelare och spelar för det suveräna laget LHC!!

Sen kan jag tillägga att JAG såg hela matchen ända in till de sista skälvande 5,6 sekunderna och jag såg en riktigt förbannad "Lunkan" slå av sin klubba rakt över målburen och fick 10min för det..

annars måste jag säga att grisarna Ryssland med Ovechkin i spetsen var inte alls förtjänade av det SKIT målet och definivt inte han..gringubben nr 1..

MEN summan av kardemumman blir iaf att det var en RIKIGT bra match ( suveräna mål) och spännande in i det sista..

2008-05-11 @ 11:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0